چه مردانی در زندگی زناشویی خود خیانت می کنند؟

خیانت زناشویی یعنی پشت پا زدن به رابطه همسری .
چکیده: بعضی از مردها هستند که مستعد انجام روابط پنهانی با زنان دیگر و به گونه ای خیانت زناشویی هستند. در این نوشتار به معرفی ۵ دسته از این مردان می پردازیم. دانستن این امر در جهت گزینش همسر بسیار کاربردی می باشد.

چه مردانی در زندگی زناشویی خود خیانت می کنند؟

۵ دسته از مردان خیانت کننده در زندگی زناشویی

به طور کلی نمی توان در این مورد معیارهای خاص و معینی را بیان داشت ولی می توان با موردهای مختلفی که در مشاوره به تجربه دیده شده است ۵ دسته از مردان را نام برد که استعداد خیانت زناشویی در ایشان بیشتر است و می توان گمانه زنی بیشتری در مورد ایشان داشت.

۱. آنها که به دنبال هیجان از هر نوع آن در زندگی هستند

درنوشتارهای پیشین در مورد خیانت زناشویی افرادی نام برده شد که به علت داشتن اختلال شخصیت ضداجتماعی این افراد به راحتی وارد رفتارهای جنسی خارج از چارچوب می شوند. در کنار این موارد می توان افرادی را نام برد که رگه هایی از این اختلال را ممکن است در خود داشته باشند. جدای از آن افرادی که دچار یکسری از اختلالات بالینی هستند بیشتر در معرض خیانت به همسران شان قرار می گیرند، مثلا اشخاصی که کنترل های هیجانـــی ندارنــد (افراد تکانشی نمونه ای از این موارد هستند) یا اینکــه دچار ضعف شخصیت هستنــد. بـه خصوص آنکه یکسری از افراد دوست دارند دست به کارهای پنهانی بزنند، زیرا برای شان تولید هیجان می کنند و این احساس را به دست می آورند که افرادی زرنگ هستند و دیگران نمی توانند این قضیه را بفهمند.
اینکه فردی در جامعه همیشه کانون توجه باشد و همه را جذب خودش کند، می تواند بر شخصیت و رفتار او تاثیر منفی بگذارد. اما اگر جامعه به این شخص اعتباری بدهد به راحتی می توان او را از خیانت زناشویی دور کرد و قدم در اصلاح او برداشت.

۲ .عزت نفس پائین

افرادی که اعتماد به نفس پایین یا عزت نفس پائین دارند و تصویر خوبی از خود در ذهن ندارند به راحتی می توانند وارد یک رابطه ای خارج از چارچوب رابطه همسری شوند. این دست از افراد برای آنکه عزت نفس شان را حفظ و تقویت کنند و به نوعی احساس منفی درونی شان را بهبود بخشند، می کوشند از طریق رفتارهای شان نشان دهند عزت نفس شان بالاست و در این زمینه مشکلی ندارند. گاه این رفتارها می تواند رفتارهای ضداجتماعی خاص باشد، گاه می تواند رفتارها و ارتباط های جنسی خارج از چارچوب زناشویی باشد.  این دسته از اشخاص به دنبال رابطه هایی خارج از سیستم خانواده می گردند تا خودشان را اثبات کنند. البته گاهی هم فرهنگ ها باعث ایجاد این تصورات می شوند. مرد می خواهد از طریق مردانگی و زن از طریق جذابیت، خود را نشان دهد. این خودنمایی در مسایل جنسی برای بالا بردن عزت نفس گاه ممکن اسست به تخریب شخصیت اجتماعی او هم منجر شود ولی چیزی که در این میان مهم نیست برای او، یافتن همین عزت و اعتماد به نفس است.

۳. مردانی با پدر خیانتکار

اگر در سابقه زندگی مردی، پدری دیدید که خائن به همسرش در مسایل زندگی و زناشویی بود باید مقداری با دیده احتیاط و تردید نگاه کنید و به راحتی تن به ازدواج با او ندهید. امروزه اثبات شده برخی از صفات و ویژگی شخصیتی به توارث برده می شود. عوامل ژنتیک نیز در بحث خیانت موثر است، چراکه بسیاری از ویژگی های شخصیتی که برشمردیم همگی به ژنتیک مربوط است، اما احتمال دارد فاکتور ژنتیک تحت تاثیر محیط زندگی فرد تعدیل شود. برای مثال اگر در خانواده ای تربیت صحیح و اصول اخلاقی حرف نخست را بزند، به طور حتم فرد راه دیگری را برای زندگی مشترک خود در پیش خواهد گرفت و در مقابل اگر از کودکی شاهد خیانت های پدر به مادر باشد، این احتمال وجود دارد که راه پدر را ادامه دهد.
این جمله غلط را شما در زندگی خود راه ندهید، که او با خانواده اش فرق دارد. این گونه نیست چرا که امر وراثت امری است که نمی توان از آن چشم پوشید.

۴. مردان «نه» نگو!

یک دسته از اشخاص هستند که مهارت «نه گفتن» را نیاموخته اند. این افراد، اشخاصی هستند که به راحتی در دست دیگران قرار می گیرند و دیگران به راحتی ایشان را ابزار خود قرار می دهند و به هر سمت و سویی که می خواهند می کشند. این امری نیست که بگوییم با افزایش سن حل می شود. نه اینگونه نیست! لازم است که شخص در هر سنی که هست این تمرین را بیاموزد و سعی کند در زندگی خویش به کار گیرد.
افرادی که به راحتی نمی توانند «نه بگویند» و برای شخصیت خود احترامی قائل نیستند به همین نسبت مستعد خیانت کردن به همسر خود و هر خطای اجتماعی هستند. افرادی هستند که حتی اگر در شرایط ویژه ای قرار گیرد که امکان خیانت کردن به همسرش برای او فراهم باشد، بازهم خیانت نمی کند، چراکه شخصیتش به او چنین اجازه ای را نمی دهد یا به بیان دیگر ارزش های انسانی و چارچوب و اصولی که برای خود تعریف کرده، هرگز به او اجازه نمی دهد که دست از پا خطا کند.
این مردان ساختنی هستند یا باید در خانه مادری و پدری ایشان را ساخت یا در خانه خود. ولی اگر به امید آن هستید که آنها را در خانه خود به عنوان شوهری با این مهارت بسازید بدانید که راه دوری در پیش دارید و امر سختی را برگزیده اید. پس بهتر آن است که در هنگام انتتخاب همسر به این مورد دقت داشته باشید و کسی را برای یک عمر زندگی خود برگزینید که می دانید این مهارت را به درستی آموخته است و در زندگی به کار می گیرد.

۵. مردان پایین تر از همسر

برتری زنان در زندگی یک امری است که اگر اخلاق بر آن خانواده حاکم نباشد می تواند زمینه ساز از بین رفتن عزت نفس مرد و حقارت او شود . گاهی یک زن نسبت به مرد از نظر موقعیت های علمی، معنوی، اجتماعی و مالی برتری هایی دارد، این مسئله ممکن است در مرد احساس کمبودهایی را ایجاد و او را مستعد خیانت به همسر کند، چراکه در پی ثابت کردن خود و توانایی هایش هم به خود و هم به همسرش است.
 
نویسنده : محمدحسین افشاری

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.